2018 Selligent Award – Marketing Innovation namens Opel Nederland

OPEL CASE

VERGROTEN 50+ DATABASE

Opel is al decennia lang één van de grootste spelers op de Nederlandse automarkt. Auto’s zijn de passie van Opel en dit enthousiasme beïnvloedt alles wat ze doen. Wie schitterende auto’s op de markt wilt brengen, moet er zijn hart en ziel in leggen, samen met de nodige energie. Dat is precies wat ze bij Opel doen en deze energie komt ook tot uiting in hun modellen, van dynamische chassissystemen tot het fraaie design.

Uitdagingen:
– Door middel van de juiste content en give-aways op een persoonlijker vlak communiceren met de 50+ doelgroep
– Voorbereidingen eerder starten bij een nieuwe campagne
– Dezelfde successen doorvertalen naar andere doelgroepen
– De gedifferentieerde communicatielijnen door zetten in alle kanalen

Aanpak:
– Creëren van landingspagina met enquête
– Landingspagina integreren op Opel.nl en d.m.v. iFrames integreren binnen diverse doelgroep gerelateerde websites en op Facebook
– Opzetten, inboeken en optimaliseren van display inzet (RTB, inclusief retargeting)
– Externe nieuwsbrief aanjagers en dedicated mails aansluitend bij de 50+ doelgroep
– Opzetten, inboeken en optimaliseren van Facebook en Twitter advertising

Resultaten:
– Facebook KPI met ruim 123% behaald
– KPI voor het vergroten van de 60seconds email database met ruim 105% behaald
– Significante toename e-mail metrics door segmentatie van de e-mail database op basis van enquête resultaten

0 %
Facebook KPI behaald
0 %
Email database vergroot